Czy mogę zwrócić towar....??

Witam.
2 lata temu, w związku z licznymi włamaniami aut na "moim" osiedlu, postanowiłam kupić urządzenie do lokalizowania i zabezpieczania przed kradzieżą pojazdów, tzw. GPS. Po zamontowaniu tego "cuda" w aucie, okazało się, że pobiera stanowczo za dużo prądu, do tego stopnia, że musiałam wymienić akumulator. Oddałam to urządzenie na gwarancji. Na drugi dzień sprzedawca poinformował mnie, że urządzenie jest gotowe do odbioru. Okazało się, że w środku tego urządzenia jest coś jakby mały "akumulatorek", który potrzebuje bardzo dużo prądu i należy codziennie jeździć autem, aby mu tego prądu wystarczało i nie rozładowywał akumulatora w aucie :/ Niestety - szkoda, że sprzedawca (właściciel sklepu) nie poinformował mnie o tym przy kupnie tego GPS-u. Nie jeżdżę codziennie autem, bo nie mam takiej potrzeby, a specjalnie też nie zamierzam, choćby z racji ceny paliwa. W instrukcji też nie ma o tym wzmianki ile poboru prądu potrzebuje to urządzenie. W związku z powyższym - nie chcę już tego urządzenia - czy mogę je zwrócić sprzedawcy żądając oczywiście zwrotu gotówki? Jako klientka czuję się oszukana, gdyż sprzedawca zataił przede mną ukryte wady produktu. Dodam jeszcze, że na pewno o nich wiedział, gdyż zajmuje się sprzedażą tylko i wyłącznie takich rzeczy. Towaru jeszcze nie odebrałam, więc bardzo zależy mi na szybkiej odpowiedzi.

Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam.

1 odpowiedź prawnika

0
monster12, Prawa konsumentów
Nikt jeszcze nie zagłosował.

Witam, podała Pani za mało informacji aby
jednoznacznie udzielić dpowiedzi. Zakupiony towar może Pani reklamować
korzystając z udzielonej gwarancji, lub (co w wielu przypadkach bywa
korzystniejsze) z tytułu niezgodności towaru z umową na podstawie Ustawy o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego
(Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).




Sprzedawca dokonujący sprzedaży w
Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany udzielić kupującemu jasnych,
zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do
prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W
szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie producenta lub importera,
znak zgodności wymagany przez odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do
obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru,
określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w
odrębnych przepisach.


 


Zgodnie z art. 8 ust. 1 ww. Ustawy
konsumenckiej wprowadza sekwencyjność realizacji roszczeń kupującego w
przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową. Kupujący w przypadku
stwierdzenia niezgodności towaru z umową może w pierwszej kolejności występować wobec sprzedawcy z roszczeniami
określonymi w sekwencji pierwszej (art. 8 ust. 1) tj. kupujący może
żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
albo wymianę na nowy, wolny od wad. Jeżeli naprawa albo wymiana są niemożliwe
lub wymagają nadmiernych kosztów albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
takiemu  żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.


 


Należy jednak pamiętać, że akumulator
jest elementem podlegającym normalnemu, eksploatacyjnemu zużyciu, stąd jego
ewentualna obniżona wydajność nie musi wynikać z wady towaru.

19.12.2011 10:34 • Edycja 19.12.2011 10:35